Doorgaan naar hoofdcontent

Verhuisd!

Wat was het stil hier hè? Ik zat niet stil hoor ... Heel veel dozen werden er ingepakt, verhuisd en weer uitgepakt. Steeds meer spullen vinden hun plekje in ons nieuwe huis. Een weekje wonen wij hier nu en we voelen ons er al helemaal thuis. We genieten van de ruimte binnen en buiten. En van de gezellige sfeer die alsmaar groeit. De kinderen spelen in de grootste zandbak die een kind zich maar kan wensen. En wij maken - samen met heel lieve hulptroepen - steeds een beetje meer een thuis van ons mooie, nieuwe huis. 


In afgelopen periode had ik al het één en ander gefreubeld voor ons nieuwe huis. Van dat voorwerk kregen de dekbedden van zoon- en dochterlief als eerste hun nieuwe plekje. 



Ook de nieuwe kussenhoezen hebben al een mooi plekje gekregen. Samen met de gehaakte huisjes.





Ondertussen rollen er meters grijze stof onder de naaimachine door. Samen met mams ben ik vouwgordijnen aan het maken. We werken nog even hard door ...


Reacties

  1. Wauw...wat een mooie plaatjes!! Wat leuk dat die fraaie werkstukken nu tevoorschijn komen en liggen te pronken. En...ja in het echt al een aantal keren in jullie mooie woning gewerkt. Het wordt met de week fraaier. Een fijne
    tijd samen toegewenst, veel woonplezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met jullie nieuwe woning!!
    Ziet er al meteen heel gezellig uit.
    Op de achtergrond zie ik wel een tuin waar nog veel werk in zit, of is dat de zandbak waar je het over hebt ;-)
    Heel veel geluk met elkaar en vergeet ook niet te GENIETEN!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel veel plezier, geluk, gezelligheid en gezondheid in jullie nieuwe huis. Heerlijk dat je zelf zo veel leuke klusjes kunt doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk om je zo te nestelen in je nieuwe huis met je gezin. Het ziet er al erg leuk uit! Succes nog met de gordijnen, ik doe het je niet na.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik wil ook vouwgordijnen maken, heb je voor mij een adres waar ik de fournituren hiervoor kan bestellen?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank je wel voor jullie leuke reacties!
    We genieten enorm van ons heerlijke, nieuwe stekkie. Heerlijk! En ondertussen maken we ons huis steeds een beetje mooier. Met dank aan paps en mams hangt een groot deel van de vouwgordijnen al (jullie zijn schatten!). Binnenkort zal ik wat leuke plaatjes posten.

    @Carine: De cassettesystemen en toebehoren hebben wij aangeschaft via het werk van mijn man. Ik heb ff gegoogled ... het systeem van degordijnenwinkel.nl is hetzelfde als onze systemen (of hij lijkt er heel veel op). Zij hebben ook complete pakketten inclusief alle toebehoren. Ik heb geen ervaring met deze webwinkel. Ken de kwaliteit dus niet. Mogelijk heb je wat aan dit adres. Veel plezier en succes met naaien!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk als je een berichtje achterlaat!
Dank je wel!

Populaire posts van deze blog

Afscheidscadeautjes

De vakantie staat voor de deur ... In mijn vorige blogpost schreef ik over de tas als afscheidscadeau voor de bijzondere juf van zoonlief. Ik maakte nog veel meer afscheids- en bedankcadeautjes! Afscheidscadeautjes voor mijn collega's. Na de zomervakantie wacht een nieuwe uitdaging (lees het hier) . Ik wilde graag zelf iets maken voor mijn collega's. Ze kennen mij toch als een creatieve collega ;-). Om hen veel geluk voor de toekomst te wensen, haakte ik heeeeel veel gelukspoppetjes. Een beetje geluk kan iedereen gebruiken en aangezien gelukt heel onwiskundig is ... je moet het namelijk delen om te vermenigvuldigen ... een toepasselijk cadeautje. Van twee houten kralen, een sleutelhangerring en allemaal verschillende kleuren katoen maakte ik deze gelukgspoppetjes. Terwijl ik aan het haken was, bedacht ik mij dat het ook leuke cadeautjes zijn voor de meesters en juffen om hen te bedanken voor het leuke schooljaar (net als voorgaande jaren) . Dus

PIP bags

PIP bags ... dé hit op Instagram ... Ik was gewaarschuwd ... het zou verslavend zijn ... toch begonnen ... en ja, ze hebben gelijk! Voor wie denkt: "Waar heb je het over? Pip bags?" Dit zijn kleine gehaakte zakjes die je vult met bonen, mais, steentjes of kraaltjes. Je kunt er van alles en nog wat mee doen. Het zijn net pittenzakjes. Die kennen jullie vast wel van de gymles. Laura @dehaakzolder heeft dit leuks bedacht. Heel eenvoudig om te maken. Een heerlijk werkje om 's avonds te doen met een muziekje erbij. En het leuke is dat je ongeveer 7 gram katoen nodig hebt per zakje. Dus ideaal om je mandje restanten te laten slinken. Voor een jarige job die 5 jaar werd, haakte ik blauwe en groene PIP bags. Van een pijp van een oude spijkerbroek naaide ik een tas, zodat hij de PIP bags makkelijk mee kan nemen en handig op kan bergen.  De voorkant voorzag ik met mijn Bobbinhood van zijn naam. De achterkant kreeg een "kruisje-nulletje-s

Leuk geld geven

Op blogland hoor ik het vaker ... even iets leuks maken voor een jarige die geld als wens heeft ... Het is besmettelijk, want zoon- en dochterlief maken ook graag iets leuks om het geld heen om cadeau te geven als ze naar een feestje gaan. We hebben al van alles en nog wat gemaakt: enveloppen van een oude atlas , zonnebrilhoesjes , cadeautasjes , ... Dochterlief had een feestje aan het water, dus iets met water leek haar wel leuk. Ze herinnerde zich het cadeautje dat ze zelf kreeg voor haar verjaardag. Zoonlief, die dol op woordgrapjes is, zag ook de humor van dit cadeautje wel in. "Zwemmen in het geld!" En zo zwommen er vijf eendjes in het geld! Voor het volgende feestje bedachten we iets anders. "In geval van nood glas breken." Mochten jullie nog ideetjes zoeken om "leuk geld te geven" ... hierbij wat inspiratie!